NOTÍCIA | LA CUP DE VILAFRANCA VOL IMPULSAR UNA TARJETA-MONEDER D’IMPACTE SOCIAL VINCULADA AL COMERÇ DE PROXIMITAT

Aquesta iniciativa dignifica l’ajuda a les persones i famílies que més ho necessiten i promou una alimentació de qualitat, equilibrada i saludable

A més, la targeta-moneder fomenta el comerç local i de proximitat, i té doble retorn social, per la persona o família que rep la subvenció i pel petit comerç on es gasta

La formació presentarà una moció al pròxim ple municipal perquè des de l’Ajuntament de Vilafranca es creï d’una targeta-moneder d’impacte social que només podrà ser utilitzada per comprar productes de primera necessitat. Aquesta és una iniciativa que té com a objectiu dotar d’un instrument nou als ajuts econòmics per a alimentació i productes de primera necessitat, que atorguen els serveis socials municipals a persones que es troben en una situació de necessitat o vulnerabilitat. Asseguren que aquesta targeta ja funciona amb èxit a diferents ajuntaments catalans com Barcelona, Sant Cugat, Montmeló o Palma, i arran de les noves situacions generades per la Covid-19 se n’ha potenciat la seva distribució.
Des de la CUP creuen que la targeta-moneder social pot afavorir la normalització de l’ajuda superant l’estigmatització d’haver d’acudir a centres benèfics i caritatius. Un dels avantatges d’aquesta iniciativa és la de poder escollir els aliments a consumir, i les persones beneficiàries també podran escollir les botigues de proximitat i confiança. Per altra banda, l’Ajuntament podrà establir acords amb diferents comerços per a l’aplicació de descomptes en productes bàsics, un fet que pot relacionar-se amb un conveni signat amb aquells comerços petits, locals i de proximitat.
Els cupaires afirmen que aquesta iniciativa pot ser molt positiva en diversos aspectes: no s’estigmatitza i es normalitza l’ajuda i permet una alimentació de qualitat, equilibrada i saludable; es millora la gestió local de les polítiques de distribució d’ajuts econòmics per part dels serveis socials; es garanteixen els drets més bàsics, necessaris i humans a partir de polítiques que fomenten l’autonomia, la promoció i la corresponsabilitat; es fomenten les compres en el comerç local i de proximitat de manera que els diners públics que s’inverteixin en aquesta iniciativa tindran un doble retorn social, per la persona o família que rep la subvenció i pel petit comerç on se la gasta.
Des de la formació asseguren que el funcionament és ben senzill, tot i que els detalls seran determinats per un protocol consensuat amb tots els actors implicats en el treball social (ONG, grups polítics, associacions de defensa dels drets socials, regidoria responsable de serveis socials, tècnics, etc.), la targeta-moneder, com el seu nom indica, serà carregada amb aquell import determinat al pla de treball respectiu perquè sigui destinat a la compra de productes de primera necessitat. També caldrà treballar aquesta iniciativa amb les associacions de comerciants per tal de buscar la fórmula legal, preferiblement a través de la signatura d’un conveni, que permeti que els usuaris d’aquestes targetes moneder d’impacte social gaudeixin de descomptes o altres beneficis per gastar els diners provinents d’ajudes municipals en el comerç local i de proximitat.
Des del grup municipal de la CUP, si la moció és acceptada, es presten a col·laborar activament en la consecució i implementació d’aquesta targeta-moneder que en altres municipis ha facilitat la gestió d’uns serveis socials col·lapsats, ha dignificat l’ajuda a les famílies i persones que ho necessiten i ha potenciat l’apoderament i l’autonomia per sobre de l’estigmatització de la caritat.
Finalment, des de la CUP de Vilafranca també presentaran, al mateix Ple Municipal, una moció de suport als treballadors i treballadores de Nissan que amb el tancament de les plantes catalanes pot deixar a 3.000 persones de la multinacional sense feina, i afectar a més de 20.000 persones, a tota Catalunya, que treballen en empreses que produeixen per l’automobilística japonesa, com és el cas de l’empresa Marelli de Santa Margarida i els Monjos, que dedica gairebé el 100% de la seva producció a abastir a Nissan i on hi treballen més de 70 persones en l’actualitat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.