COMUNICAT | La CUP de Vilafranca agraeix el compromís de la ciutadania en la defensa del referèndum

Des de la Candidatura d’Unitat Popular valorem molt positivament l’organització popular del passat dia 1 d’octubre a Vilafranca, que va ser la clau per garantir el referèndum d’autodeterminació. Tot i així insistim que ara toca garantir l’aplicació dels resultats. Destaquem la ferma defensa de tots els col·legis electorals de la vila, així com el comportament unit, cívic i pacífic dels milers de persones que vam ser als carrers.

El que es va viure el passat 1 d’octubre va ser un clar exemple de ple exercici democràtic, es va poder votar i ara el poble es mereix una declaració d’independència sense dilacions.

D’altra banda rebutgem les agressions patides per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, així com les fortes càrregues policials contra persones que, de manera pacífica i legítima, es mobilitzaven per poder exercir el seu dret a vot i defensar drets i llibertats. A hores d’ara, es comptabilitzen ja prop de 850 ferits i ferides de diversa consideració com a conseqüència de l’actuació policial. Des de la CUP volem reafirmar que recórrer a la violència mai ha de ser la resposta a cap mobilització pacífica. La democràcia permet la llibertat d’expressió i de reunió, uns drets fonamentals que ahir es van veure truncats per la intervenció policial desmesurada que es va produir.

Finalment instem a la població a seguir actives en la defensa del referèndum i el seu resultat, perquè va ser el poble el veritable protagonista del dia1 d’octubre i ha de ser el veritable protagonista dels pròxims dies i setmanes.